لیزر کیوسویچ برای درمان خالکوبی چیست و چگونه کار می کند؟

  1. خانه
  2. لیزر کیوسویچ برای درمان خالکوبی چیست و چگونه کار می کند؟

نکاتي درباره درمان خالکوبی با ليزر کیوسویچ

(جهت درمان کک و مک ، لنتيگو و پاک کردن تاتو و درمان خالکوبی )

ليزر کیوسویچ جزء پيشرفته ترين درمانهای روز دنيا به حساب می آيد که در تمام مراکز ليزر دنيا با موفقيت مورد استفاده قرار می گيرد.

علل ايجاد لک و تيرگی پوست

بیمارانی که با تغییر رنگ پوست مراجعه می نمایند  ممکن است به دلایل زیبایی باشد این افراد از وجود نقاط خیلی پررنگ در پوست شکایت داشته و از پراکندگی آنها ناراحت می باشند.

تیرگی پوست انواع مختلفی دارد:

الف: ملاسما        ب: کک و مک      ج : لنتيگو     د: تیرگی پس از التهاب ( PIP )

الف : ملاسما

ملاسما غالباً روی صورت زنانی که داروهای ضد بارداری مصرف می کنند یا زنان حامله (در سه ماهه دوم و سوم )ظاهر شده به آن ماسک حاملگی هم می گویند . دلایل آن غالباً نامشخص است . اما قرار گرفتن در مغرض نور آفتاب برای ایجاد آن ضروری است ملاسما بیشتر در پوست تیره ( نژاد مدیترانه ای و هندی-ایرانی ) ظاهر می شود.

ب: کک و مک

مانند ملاسما در نقاط در معرض نور آفتاب ظاهر می شود. کک و مک ژنتیکی بوده معمولاً در 7-5 سالگی و به صورت شایع در نژادهای با پوست روشن و موی قرمز تا طلایی ظاهر می شود. سلولهای ملانین دار در این افراد ملانین بیشتری ساخته بزرگتر از حد طبیعی می باشند . کک و مک مانند ملاسما بیشتر در فصل تابستان ظاهر شده و معمولاً در زمستان محو می شود.

ج: لنتيگو 

اغلب با کک و مک اشتباه می شود این نقاط پر رنگ که در هر سنی ظاهر می شوند غالباً تیره تر از کک و مک بوده در تابستان بیشتر نشده و در زمستان هم محو نمی شوند.در این حالت تعداد سلولهای ملانین دار افزایش می یابند.

د: تيرگی پس از التهاب ( PIP ) :

در افرادی که پوست تیره دارند شایعتر بوده و بیشتر به طبیعت التهاب بستگی دارد  تا درجه التهاب قبلی. این حالت به دنبال برخی شرایط شدیدتر ( از جمله سوختگی ) و به دنبال برخی شرایط خفیف تر است.در اینجا افزایش رنگدانه ( ملانین ) در لایه فوقانی پوست( اپیدرم ) وجود دارد. تیرگی پس از التهاب می تواند سالها باقی بماند.

درمان:ليزر کیوسویچ می تواند سلولهای رنگدانه دار را هدف قرار دهد که منجر به پاک شدن پوست بدون برجای گذاشتن اسکار می شود. مصرف همزمان کرمهای ضد لک مخصوص ،کمک مؤثری در درمان زودتر لک ها می کند.

دوره درمان کک و مک و Lentigo با ليزر کیوسویچ: بر حسب نوع پوست از 6-4 جلسه متفاوت است فاصله جلسات برای صورت 4 هفته و برای دست 6 هفته است.

خالکوبی و درمان آن : خالکوبی ورود مواد پاک نشدنی توسط وارد کردن رنگ به داخل پوست از طریق سوزن است.بسیاری از افرادی که صورت و بدنشان را خالکوبی می کنند پس از مدتی خواستار پاک کردن ان هستند.شایعترین علت این درخواست پشیمان شدن بیمار است طبق امار 70% افراد از این کار پشیمان می شوند.

خالکوبی و درمان آن

لیزر کیوسویچ درمان خوبی برای خالکوبی می باشد

روشهای مختلفی برای برداشتن یا پاک کردن خالکوبی و تاتوی ابرو وجود دارد که شامل :

1-جراحی( بریدن و سپس دوختن ناحیه خالکوبی)

2-ميکرودرم ابريژن ( فقط برای خالکوبی های بسیار سطحی)

3-استعمال اسيدهای شيميايی ( شامل فنل، تری کلرواستیک اسید، تانیک اسید ،اگزالیک اسید و …)

4- استفاده از ليزر

در میان روشهای فوق برخی می توانند جوشگاههای بدی ایجاد کنند و نتیجه خوبی را از نظر زیبایی به همراه ندارند. امروزه پزشکان درتمام دنیا بهترین روش پاک کردن خالکوبی و تاتوی ابرو را لیزر درمانی می دانند.

دوره درمان پاک کردن خالکوبی و تاتو با ليزر کیوسویچ : ماهيانه يک جلسه و حد اقل 6  جلسه زمان نياز دارد.

خالکوبی هايي که به رنگ قرمز باشند پاک نخواهند شدو خالکوبی های بارنگ مشکی یا آبی و خالکوبی های سطحی تر و قدیمی تر بهترين جواب را خواهند داشت.تاتوهایی که توسط آرایشگران بارنگهای همرنگ پوست کمرنگ شوند نتيجه خوبی در درمان با لیزر ندارند.

توصيه های پس از ليزر:  بلافاصله پس از ليزر ، يک لايه ضخيم از کرمهای مرطوب کننده مخصوص ، در ناحيه استفاده نماييد ( و هر 2 ساعت تکرار نماييد ). اصولاً هر چه مقدار و تعداد دفعات مصرف کرم بيشتر باشد ميزان سوزش و سرخی پوست کمتر است. تا 48 ساعت از آب زدن به محل ليزر حودداری نمایید در صورت بروز التهاب و سرخی تا چندين ساعت حتماً از کيسه يخ استفاده نماييد تا از بروز عارضه احتمالی(سرخي و التهاب) پيشگيری شود . در صورت بروز تاول از کندن آن خودداري نماييد.

بيماران از يک هفته قبل از انجام ليزر  برای تشکيل پرونده ، انجام فتو گرافی يا آزمايشات لازم ، بايد به کلینیک مراجعه نمايند.

جهت توضیحات بيشتر با ما تماس بگیرید یا به سایت ما مراجعه نمایید:

idealskin.ir

مرکز ليزر و زيبايي پوست و بدن ایده آل

فهرست