لیزر موهای زائد چیست و چه کاربردی دارد؟

  1. خانه
  2. لیزر موهای زائد چیست و چه کاربردی دارد؟

نکاتي درباره درمان با لیزر آلکسا دایود با سه طول موج 755 ، 808 و 1064 نانومتر

(جهت درمان موهای زائد و جوانسازی پوست )

درمان موهای زاید با لیزر سه طول موج دایود جزء پيشرفته ترين درمانهای روز دنيا به حساب می آيند که در تمام مراکزلیزر دنيا با موفقيت مورد استفاده قرار می گيرد.

1-علل ايجاد موهای زائد: پس از سن بلوغ به علت افزايش هورمونهای مردانه ، موهای بدن و صورت خانمها افزايش می يابد. اين موها در اغلب موارد به صورت کرکی نازک و کمرنگ بوده و بيمار فاقد هر گونه بيماری اعم از اختلالات هورمونی ( به شرط اينکه پريود بيمار منظم باشد).. . می باشد. ولی در بعضی موارد موها ضخيم و مردانه شده باعث بروز ريش و سبيل و … در خانمها می گردد. اصولاً تا کنون هيچ دارويی جهت از بين بردن موهای زائد صورت يا بدن ارائه نشده است و داروهای موجود صرفاً در جهت پيشگيری از بروز موهای زائد عمل می نمايند و بنابر اين درمان موهای زائد، صرفاً درمان با ليزر و IPL خواهد بود.

 

2- دوره درمان موهای زائد : بر حسب نوع پوست و در صد موهای نهفته از 6 تا 10 جلسه متفاوت است. و در کل پس از اتمام هر دوره ، بيمار می بايست تا نوبت بعدی درمان ( صورت 6-4 هفته ، اندام و تنه 8-6 هفته ) ، از دستکاری و اصلاح موها خودداری نمايد تا کلية تارهاي مو نهفته آشکار شده و مورد اصابت قرار گيرند.موهای ليزر شده پس از 2 هفته خواهد ريخت. زمانی که اختلال هورمونی موجود باشد بيمار می بايست ضمن مراجعه به متخصصين غدد و درمان اختلال مذکور ، پيشگيری از موهای زائد را تا چند سال آينده مد نظر داشته باشد تا در صورت بروز  مجدد بيماری بلافاصله مراجعه نمايد. ( و در کل حدوداً 6 تا 18 ماه بيمار تحت نظر خواهد بود ).  در سنين حوالی 60-40 سالگی ( حول و حوش يائسگی ) نيز تغييرات هورمونی  موجب بروز موهای زائد خواهد شد که در صورت بروز هر مشکلی می بايست سريعاً درمان گردد.

3- دورة درمان آکنه ( جوش ) و حوانسازی  پوست : هفته ای 2 جلسه و حد اقل 8 جلسه زمان نياز دارد.

4- در هر جلسه ليزر موهای زائد فقط تارهاي مو قابل رؤيت منهدم خواهد شد و تارهای مويي که به صورت نهفته باشددست نخورده باقی می مانند که در جلسات بعدی به تدريج خارج شده و نابود خواهند شد. در هر جلسه درمان اصولاً 30%  موها آشکار و 70% نهفته می باشد که بر حسب محل رويش مو اين مقدار کمتر يا بيشتر خواهد بودبنابر اين برای کسب نتايج درمانی بهتر توصيه می شود که از هرگونه اصلاح يا بند يا ماشين و غيره طی دورة درمان خودداری نماييد تا در فواصل جلسات درمانی تمام موهای با رشد کند نيز به تدريج خارج شده و نابود گردند در غير اينصورت ميزان پاسخ به درمان ( در صد نابودی موها ) کاهش و تعداد جلسات افزايش خواهد يافت. قابل ذکر است که ممکن است در پايان 10 جلسه نيز تعدادی از موها هيچ پاسخی به ليزر ندهند.

5-در درمان موها ي صورت و بدن اصولاً هر قدر پوست بيمار روشن و موی بيمار تيره و ضخيم باشد درمان سريعتر و تعداد جلسات درمان کمتر خواهد بود. بنابر اين درمان موهای بدن راحت تر از صورت و صورت راحت تر از دور لب و دور چشم خواهد بود و در اين بين برداشتن موهای کمرنگ و کرکی نازک مشکلتر می باشد. موهای سفيد توسط ليزر قابل درمان نمی باشد. بنابر اين به کليه بيماران توصيه می شود که قبل از افزايش سن و سفيد شدن موها به درمان آن اقدام نمايند. در بيمارانی که موها حالت سفيد و مشکی توأم دارند موهای تيره از بين رفته و موهای سفيد در انتها توسط روشهايی غير از ليزر درمان خواهند شد(با هزينه جداگانه ).

6- لیزر موهای زاید، درمان تک جلسه ندارد و در بعضی از موارد طی جلسه اول نتايج ناچيزی ديده خواهد شد ولی در کل ، نتايج حاصل از درمان با ليزر در اکثر بيماران، بسيار خوب است . البته در ليزر موها  اگر هدف بيمار فقط ليزر موهای ناخواسته ضخيم باشد حتی در جلسه اول نيز بسياری از آنها از بين خواهند رفت .

7- مبنای تعيين هزينه های درمان تعداد شات می باشد که بر حسب نوع و محل درمان متفاوت خواهد بود: تعداد شات توسط دستگاه شمارش می گردد.

8- بلافاصله پس از لیزر ، صورت خود را شسته و يک لايه ضخيم از کرمهای مرطوب کنندة مخصوص ، در ناحيه استفاده نماييد ( و هر 2 ساعت تکرار نماييد ). اصولاً هر چه مقدار و تعداد دفعات مصرف کرم بيشتر باشد ميزان سوزش و سرخی پوست کمتر است. در صورت بروز التهاب و سرخی تا چندين ساعت حتماً از کيسه يخ استفاده نماييد تا از بروز عارضه احتمالی(سرخي و التهاب) پيشگيری شود .

9- موهايي که  لیزر می شوند طی 3-2 هفتة آينده به تدريج خواهند ريخت.بنابر اين از دستکاری يا کندن آنها خودداری نماييد ( امکان اسکار و عفونت)

بيماران از يک هفته قبل از انجام ليزر  برای تشکيل پرونده ، انجام فتو گرافی و آزمايشات لازم ، بايد به مطب مراجعه نمايند.برای خانمهای متأهل حضور همسر و برای دختران حضور پدر يا مادر جهت اطلاع از روند کار توصيه می شود.

جهت توضیحات بيشتر با ما تماس بگیرید یا به سایت ما مراجعه نمایید:

www.idealskin.ir , www.idealskinbeauty.com

IDEAL SKIN & BODY BEAUTY CENTER  مرکز، ليزر و زيبايي پوست و بدن ایده ال

بلوار جنت آباد مرکزی – بالاتر از تقاطع مخبری- خیابان پنجم- جنب بانک آینده – پلاک ۱۰۵ تلفن  ۴۴۴۷۳۰۶۳ و ۴۴۴۰۳۲۶۹

فهرست